באירופה: מכה מדינית עצומה לפלסטינים

שלמה ריזל No Comments on באירופה: מכה מדינית עצומה לפלסטינים

ברוך השם: בזירה המדינית ארבעה מדינות הנחשבות לתומכות גדולות של הפלסטינים העניקו לה מכה עצומה כשהחליטו על הפסקת מימון לארגון WATC הפלסטיני • מי עומד מאחורי המהלך ומדוע דווקא עכשיו?

אבו מאזן צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שוויץ, דנמרק, שבדיה והולנד – מדינות הידועות בחיבתן לפלסטינים ובעוינות לישראל, הפתיעו אתמול כשהודיעו כי המימון המשותף שהן מעניקות לארגון הפלסטיני WATC ("מנהלת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי") יפסק מידית. בהודעה משותפת של המדינות אף נאמר כי הן יפתחו בחקירה לבירור ניצול לצרכי טרור, של המענקים שניתנו עד כה.

ההחלטה התקבלה לאחר שלפני כחודשיים היה ארגון "זכויות האדם" שותף בחניכת מרכז לנשים בכפר בורקה ע"ש המחבלת דלאל מוגרבי, שרצחה עשרות ישראלים במתקפת הטרור בכביש החוף במרץ 1978.

חניכת המרכז גררה גינויים רבים ודיון ציבורי סוער באירופה, והובילה למשיכת המימון של האו״ם ושל ממשלות אירופיות. בין השנים 2016-2014 קיבל הארגון, הממוקם באוניברסיטת ביר זית ברמאללה ומממן 24 ארגונים פלסטיניים, 530 אלף דולר מארבע המדינות שהקפיאו את המימון כעת.

מי שאחראי לעצירת המימון הוא ארגון המחקר הישראלי NGO Monitor המפרסם בעולם מחקרים רבים על ניצול לרעה שמקבלים הפלסטינים ממדינות, בעיקר באירופה.

לאחר שנים של עבודה קשה, החלה עבודתם המאומצת של אנשי המחקר לשאת פרי, ומדינות לא מעטות הפסיקו בשנתיים האחרונות תמיכות כספיות שונות בשווי מיליוני אירו, שניתנו לארגוני" זכויות אדם" הפועלות ביהודה ושומרון במסווה של דאגה לאוכלוסיה האזרחית אך בפועל מלבות טרור.

ביוני האחרון, עם פרסום חניכת המרכז על שם המחבלת, מכספי משלמי המסים האירופאים, החליט שר החוץ הדני, אנדרס סמואלסן, להקפיא את המימון שמעניקה ארצו לארגון WATC. בהודעתו נאמר: "האמון שלנו בארגון נפגע. אנחנו תורמים את הכסף לארגונים אזרחיים לא אלימים. לכן זה לגמרי לא מקובל שחלק מהכסף הגיע לכתובות אחרות. זה פגע בנו ובכסף שאנו נותנים. לא נסכים עם ארגון שמממן גורמים העוסקים בהאדרה של טרור או בגישה מפארת לארגוני טרור".



0 תגובות